16 Ekim 2007 Salı

Ziplenmiş Film Özetleri

Eh, malumunuz evde yatıp duruyorum. Bu arada bolca tv/film izliyorum. Buyrun son izlediklerim... Zip oranını biraz düşük tuttum bu kez...


Invisible
- Ben belalıyım. Oyarım, ama bunu ailem yüzünden yapıyorum.
- Ben korkağım. Yönetilmeye açığım, ama bunu ailem yüzünden yapıyorum.
- Ben zavallıyım. Ne yaptığımı bilmiyorum, ama bunu ailem yüzünden yapıyorum.
- Ben zekiyim. Kendi halimde takılırım, ama bunu ailem yüzünden yapıyorum. Öldüm ben.
4/10 - İlginç bir konu, ucuz senaryo kurtarmaları ve pembe dizi vari "konuşmama özrü" nedeni ile mahvedilmiş. Kaçırdıysanız, üzülmeyin.

My Neighbour Totoro
Zipleyemeyenin notu: Bunu bile ağzımız açık bir şekilde bize seyrettirdin ya, ilahsın sen Miyazaki!
7/10 - Seyrettiklerim arasında en kötü diyebileceğim Miyazaki filmi. Ama ne film, ne anlatım, ne animasyon yani.

Night Watch
- Görsel efekt.
- Işık.
- Görsel efekt.
- Karanlık.
- Görsel efekt.
- Işık.
- Görsel efekt.
- Karanlık.
- Görsel efekt.
4/10 - Day Watch öncesi hatırlamak amaçlı tekrar izleyeyim dedim. Fragmanlara aldırmayın, izleyin ama kaçırdıysanız üzülmeyin. Karmaşık bir senaryo, açık bir sürü nokta. Rus sinemasının yeni halini görmek için işe yarar.

Day Watch
- Görsel efekt.
- Işık.
- Görsel efekt.
- Karanlık.
- Görsel efekt.
- Işık.
- Görsel efekt.
- Karanlık.
- Görsel efekt.
4/10 - Bu filmde bişeyler çözülür diye bekledim ama hala aynı karmaşık senaryo, açık bir sürü nokta. Bilmiyorum, belki de ben anlamadım.

Blood and Chocolate
- Seni seviyorum, ama ben başkasına aitim.
- Seni seviyorum, ve ben bir çizerim.
- Seni seviyorum, ama ben seni yerim.
- Seni seviyorum, o zaman ben seni ne yaparım.
5/10 - Kurtadam filmlerine romantik bir yaklaşım. Yeni hiç bir şey yok, hatta romantizmi fazla sulandırılmış. Çikolata bunun neresinde kalıyor, niye isme taşınmış sorusunu soruyorum.

Dead Silence
- 101 bebek varmış.
- Yokmuş öyle bişii.
- Ama bu bayat bi hikaye.
- Olsun yeni bakış, sonumuz sürpriz.
4/10 - Binlerce kere işlenmiş bayat konu, ucuz senarist numaraları. Yine de eğlenerek izliyorsunuz, kötülüğünü çaktırmayan bir film.

Ratatouille
Zipleyemeyenin notu: İlk seyrettiğimde niye bu kadar eğlenmemiştim, detaylara bak, oha... Bi daha izlesem... Kokular, yemek, yemek, kokular, tadlar, snffffff, ooohhhh.
9/10 - Detayları, mekanları, hareketliliği, ışığı ve tekniği ile sarfedilen emeği ve özeni gösteren, ama bunu hiçbir şeyi gözünüze sokmadan yapan çok eğlenceli bir Pixar filmi. Pixar'ın en iyisi değil ama en iyilerinden biri.



Ek:
Hangi filme 10 vericem ben?

Hiç yorum yok: