12 Eylül 2007 Çarşamba

Kitlesel Saldırı



11 Eylül yıldönümü yaşandı. Ankara'da, yukarıda niçizane telefonumla fotoğrafını çektiğim otoparkta bir minibüs, içinde (haberlerde rakam üzerinde anlaşamamış olsalar da, 300 ya da 600) epey bi kilogram patlayıcı ile yakalandı. Nasıl yakalandığı konusu da meçhul ama iyi ki yakalandı, vereceği zarar epey ağır olurdu. En azından beni kaybederdiniz, çünkü hastanemin 200-300metre ötesinde.

Benim kafama takılan şeyler:

- Kitlesel bir saldırı yapmak nasıl bir zihniyet gerektirir?
- Kendince bir ideale erişmek yolunda, konu ile hiç bir alakası olmayan kişileri yoketmek, ne fayda sağlar?
- Tanrı "öldürmeyeceksin" dediyse, bu lafı yorumlamak, şöyle olursa böyle olur demek hadsizlik değil midir?
- Masumların kanı ile toplumu terörize ederek, yıldırmak ya da dikkat çekmek mi amaçlanıyor?
- Şiddetin karşılıksız kaldığı görülmüş müdür?

Ve bu soruların devamı geliyor... daha onlarcası, yüzlercesi... Sorularımda eksikler olduğunu düşünüyorum, kendimce bulduğum cevaplarımda da...

Ahkam kesmeye hazır olsalardı (yoksa çoktan kestim mi) sizinle paylaşırdım... En iyisi ben düşünmeye devam edeyim..




Ek:
Yaw kesin manyağım ben, niye düşünüyom ki bunları?

Hiç yorum yok: