20 Temmuz 2007 Cuma

Müjdeler olsun! Yeni bir annem oldu...

Bugün öğrendim ki; 10 aydır yeni bir annem varmış. Hem de resmi olarak...

Annemin (kendisi 75 yaşındadır) nüfusa kayıtlı olduğu yerdeki nüfus idaresi, var olan kayıtlar ile doğum belgesi arasında uyumsuzluklar olduğunu farketmiş ve nüfus kayıtlarını, bize haber vermeye gerek görmeden, düzeltivermiş (?!).

Artık başka bir isme sahip, birkaç yaş daha yaşlı ve farklı bir yerde doğmuş ("Mihze" diye bir yer duyanınız var mı?) bir kadına anne diyeceğim.

Bolca esprisi yapılabilecek bir konu. Hatta ilk espriyi ablam "sen başka bir kadının çocuğusun, bana abla deme" diyerek patlattı. Ama resmi olarak araştırdığımda; yeni nüfus cüzdanım haricindeki kimlik belgelerim, pasaportum, 10 yıllık Amerikan vizem, tapularım, ehliyetim, SSK kayıtlarım, sigorta kayıtlarım, emeklilik kayıtlarım ... özetle tüm resmi belgelerimin/kayıtlarımın değişmesi gerekecek... Yani değiştirmem gerekecek...

Kendi oluşturdukları belgelerde yaptıkları hatayı 75 yıl sonra farkedip, hemencecik düzelterek bu sonuçlara neden olan Nüfus Dairesi çalışanlarına teşekkürler ediyorum.

Hiç yorum yok: