18 Aralık 2011 Pazar

Deve






- Yanındaki koltukta pipo içen devenin giydiği terlik ne renk?
- ???
- Ya görmüyomusun bir deve oturuyo yanında, pipo içiyo, ayağında terlikler var.
- Dalga mı geçiyosun, ne diyosun sen yaa?
- Biraz önce aşk hayatımı sordun ya, onu diyorum.
- Akşam akşam yine saçmalamaya başladın.
- Yanındaki koltukta oturan bir deve yok değil mi?
- Yok tabi, kim varki şu kafede bizden başka.
- Eh, benimki de o hikaye. Olmayan bir şey hakkında sorular soruyorsun, ne cevap vereyim ki?
- !!! Seks yaptığın biri bile yok mu?
- O da ne? Anlamadığım bir dilden konuşuyorsun.
- Cidden yok mu ya?
- Devenin terlik rengi.
- :) Yalancısın.
- Yok. Devenin terlik rengi ne kadar gerçekse, benim aşk ve seks hayatım da o kadar gerçek.
- Yapma şimdi, inanmıyorum.
- Bak bakayım yanındaki koltuğa bir deve oturuyor mu, pipo içiyor mu, ayağında terlik var mı?
- Olmadığını sen de biliyosun, olamazki öyle bir şey.
- Neden olmasın ki?
- Deve olsa, koltukta oturmaz. Otursa da pipo içmez ki.
- Aşkın gerçek olduğuna inanıyosun, gelip seni-beni bulacağına inanıyorsun, ortalık et pazarıyken hala aşk peşinde koşan birilerinin varlığına hala inanıyosun.
- Evet.
- Senin yaşındakiler aşk aramaz, çatır çatır zkişirken sen hala aşk diyosun.
- Evet aşka inanıyorum.
- Ama deveye inanmıyosun.
- Yok.
- Hiç hayvan besledin mi?
- Yok, ilgilenemedim. Bakımı zor.
- Peki hiç çiçek yetiştirdin mi?
- Annem bakardı. Benimkiler hep soldu gitti.
- Ve aşk arıyorsun?
- !!! Ne alaka şimdi ya?
- "Sevgi emek ister" duydun mu hiç?
- Hee. Selvi Boylum Al Yazmalım.
- Ama hayvan besliyemiyorsun, çiçek bakamıyorsun.
- ??? Bulmaca gibisin.
- Bir ev hayvanına ya da saksıdaki bir bitkiye bile yeterli ilgi göstermezken, bir ilişkiyi bir aşkı yürütebileceğine emin misin?
- Abarttın yani. Aynı şeyler mi bunlar?
- Abarttım ama güzel örnek oldu.
- Alakasız.
- Sevginin her türlüsü emek istemez mi? Temeli bu değil mi?
- Evet ama insanla hayvan bir mi, bitki bir mi yani.
- Sevgi değil mi hayvanı da bitkiyi de büyüten.
- Bir açıdan öyle.
- Birini sevmek, sevilmek diyorsun. Farkı ne ki o zaman?
- Ama o insan.
- İnsanın farkı, seni tolere edebilmesinde mi?
- ???
- Yani ona yeterince ilgi göstermediğinde alttan alması, susması, şikayet etmemesinde mi?
- Nasıl yani?
- Hayvana ilgi göstermezsen bağırır çağırır, bitkiye ilgi göstermezsen solar gider. Peki insan ne yapar bu durumda?
- Bırakır gider başkasına.
- Evet. Peki sen hayvan ve bitkilerde bu kadar başarısızlığa uğramışken bir insana ilgi gösterebileceğine inanıyor musun?
- Ama o bir insan, konuyu çarpıtıyosun sen.
- Bakınız 3 cümle önce söylediğim şey, tolere edebilmesi.
- Aman sende. Saçmalıyosun. Uzman kesildin başıma. Sen önce kendine bak.
- Baktım.
- Aşk yok, seks yok diyosun sonra gelip bana ilişki dersi veriyorsun.
- Ne haddime. Sadece senin düşüncelerini sana sorgulatmaya çalışıyorum.
- Neden, ne gerek var ki?
- Umutsuzca aradığın, bulamadığından şikayetçi olduğun şeyi aslında isteyip istemediğinden emin değilim.
- Siktir git, iyice saçmaladın sen.
- Gerçekten, sen ne arıyorsun? Aradığın şeyi biliyor musun? Bulduğunda buna hazır olduğuna emin misin? Bulduğunda götürebilecek misin?
- Sen kendine bak.
- Ben bir şey aramıyorum ki. Bulmaya hayır demem tabi.
- Arasan bulabiliyosun sanki.
- Aramadığıma göre bu söylediğin geçersiz kalıyor.
- Neden aramıyorsun ki, herkes arar, her zaman.
- Aramıyorum, çünkü şu ara bir ilişkiye ayırabilecek zamanım yok. Kimseyi de "yanlış zaman" diye kırmak istemem.
- İsteyen zaman bulur.
- Hayat koşturmacaları arasına sıkıştırılmış bir kaç dakika ile yaşanabilecek şeye aşk/ilişki denmez.
- Ne denir?
- Olsa olsa kaçamak dersin.
- Yok canım.
- Sen ne dersin peki?
- Aşk işte.
- Aşk nedir sence, nasıl yaşanır.
- Tutkuyla seversin, herşeyin o olur, yanar bitersin.
- Evet, başka?
- Bilmiyor musun sanki bana soruyosun.
- Hep onunla olmak istersin, her anı onunla yaşamak istersin, hayatın tadı ancak onunla gelir.
- E biliyosun işte, daha ne soruyosun?
- Biliyorum, o yüzden taa en baştan söyledim sana.
- Ne söyledin?
- Deve.
- Ne devesi yaa?
- Aşk şu ara benim için yanımdaki koltukta pipo içen deve gibi.
- ??
- O devenin terlikleri kadar gerçek.
- Saçmalıyosun iyice.
- Neden ki? Kendimi tanıyorum, durumumu biliyorum. Başkasını kandırmıyorum, hele kendimi hiç.
- Ben kendimi mi kandırıyorum?
- Ben saçmalıyorum, sen alıngansın. İyi bişey bu.
- Öfff...
- Bence sen de bir düşün tekrar. Gerçekten ne istiyorsun, gerçekten ne verebilirsin. Ona göre yaşa hayatını.
- Senin gibi mi?
- Ben öyle yaptığımı iddia ediyorum.
- O zaman sorunun cevabını sen biliyosundur.
- Soru?
- Devenin terlik rengi nedir?
- Pembe üstüne turuncu puantiyeli.




13 Nisan 2011

8 yorum:

obezinnet dedi ki...

yasanmis bir dialog sanirsam?

ben bu konuda su aralar hep 'Vicky Cristina Barcelona' filmini ornek veriyorum ama gercekten kulturler arasi ask farkliliklari uzerine duygularima inanilmaz tercuman olan bir film.

ben surekli aski arayan ve buna inanilmaz vakit ayirdigi halde aradigini bir turlu bulamamaktan sikayet eden ve bu sizlanma surecinde de vakit kaybeden bireyi cok tasvip edemiyorum. o kadar vakit ve enerjiyi kendisine yonlendirse hayatinda daha basarili olup zaten askini da spontan bir sekilde bulabilcektir bence. ha eskiden ben de oyle oldugumu itiraf etmeliyim ama biraz sansliydim bu konuda sanirim ki bekar kalmisligim yok uzun sure. gerci simdiki aklimla o iliskileri de yasamazdim, ayri.

ilk gun tanisip, yataga girdikten sonra seksin de buyusuyle asik oldugunu sanip gay isler icin kullanilan facebook hesabinda iliski durumunun guncellenmesi muteakip tutku ve sehvet dolu flortoz sureclerin sonu hep husran ve baslamadan biten ilisliker adeta? bence bu kisir donguyu asamiyorsan artik bir silkelen kendine gel.

birey olarak bir iliski icinde olmadan da mutlu olabilir hatta bence daha da basarili olunabilir. ama yani diger yandan da izlemiyormuyum mantik disi tamamen tutku ve sehvet dolu ask(?!) lari? bazen... ama ne mutlu ki uzak durabiliyorum. afiyet olsun

memdali dedi ki...

yaşanmışlardan yola çıkan ama kurgusal bir diyalog.

aşk, aşk, aşk diye yırtınıp duran, s*ki kalkınca aşık olduğunu sanan, boşaldıktan sonra ayrılmayı düşünen kişilerden yola çıkılarak aşk'ı bilmeyen, aşk'ın gerekliliklerini anlamayan, aşk diye çeşitli vücutlar peşinde koşanlara laf çarpmak için; o yollardan geçmiş, hatalarını anlamış, tekrarından kaçınmış biri tarafından yazıldı.

La Loba dedi ki...

Kendinle konusmak gibi ama gercek aslinda. Detaylarda kendimle ilgili seyler buldum. Hayat iste.

Femme Fatale dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Femme Fatale dedi ki...

her satırının altına imzamı atarım

karakedi dedi ki...

"memdali" bunu "mehmet ali" anlayan ve "mehmet bey" diyen bir ben...

La Loba dedi ki...

Bugün terk edilmiş bloglara yorum bırakma günü :)

xCoach dedi ki...

TANRININ CEZASI. ÇOK ÖZLEDİM SENİ! :(
SENSIZ BU DÜNYA ÇOK YALNIZ MALI!!!

Hepinizin gittiğini görmeye dayanamıyorum.